Konkurs Pierwszej Pomocy 2024
Zespół Szkół Budowlano-Ceramicznych wraz ze Stowarzyszeniem Aktywnych Szkół Ponadgimnazjalnych w Gliwicach serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w XVI Edycji Międzyszkolnego Konkursu Pierwszej Pomocy. Do rywalizacji zapraszamy uczniów szkół (po szkole podstawowej) stowarzyszonych w SASP oraz gliwickich szkół zawodowych (technika i branżowe szkoły I stopnia).
![]()
Celem konkursu jest propagowanie zasad: udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, bezpieczenstwa ratownikow, ratowania zycia, umiejętnosci samodzielnego działania, umiejętnosci wspołdziałania zawodnikow oraz doskonalenie umiejętnosci w tym zakresie.
ü Termin konkursu: 27 marca 2024 r., w godzinach 09.00-15.00.
ü Drużynę należy zgłosić do dnia 8 marca 2024 r. do godziny 12.00 pisemnie na adres:
Zespół Szkół Budowlano-Ceramicznych ul. Bojkowska 16 44-100 Gliwice
lub telefonicznie pod numer tel. /fax. : 32 232-03-74 lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ü Koszt udziału w Konkursie wynosi 25 zł od uczestnika (50zł od drużyny).
üWpłaty należy dokonać na konto:
Bank Millennium SA 69 1160 2202 0000 0005 0802 1348 i proszę dopisać „Darowizna na konkurs z Pierwszej Pomocy” a dowód wpłaty przesłać do 12 marca 2024r. na adres organizatora podany wyżej.
ü W zgłoszeniu należy podać nazwę i adres szkoły oraz numer telefonu kontaktowego, dane uczestników (drużyna to dwóch uczniów), imię i nazwisko opiekuna/nów
ü Każda drużyna powinna posiadać apteczkę – torbę sanitarną zawierającą standardowe wyposażenie.
ü Drużyny przyjeżdżają na konkurs z opiekunem.
ü Organizator zapewnia wszystkim drużynom dyplomy i poczęstunek.
ü Drużyna, która zdobędzie pierwsze miejsce otrzyma puchar.
ü Organizator nie podaje obowiązującej literatury (źródeł) z zakresu zasad udzielania pierwszej pomocy, obowiązywać będą aktualne, najnowsze zasady.
Zadaniem drużyny będzie indywidualne udzielenie odpowiedzi na pytania z testu wiedzy z zakresu I pomocy oraz praktyczne (drużynowe) wykonanie pierwszej pomocy poszkodowanym na wcześniej przygotowanych stanowiskach. Suma zdobytych punktów z testu wiedzy i punktów z praktycznego wykonania pierwszej pomocy na stanowisku decydować będzie o zajętym miejscu w konkursie.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Przystąpienie do konkursu oznacza akceptację Regulaminu oraz wyrażenie zgody uczestnika (jego opiekunów prawnych), opiekuna szkolnego, koordynatora konkursu na przetwarzanie danych osobowych przez organizatora. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) w zakresie niezbędnym do prawidłowej współpracy z organizatorem oraz w celach związanych z konkursem.
1. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału w konkursie. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wyrażenie zgody na przetwarzanie danych i publikacje wizerunku .
2. Uczestnik konkursu zezwala na bezpłatne wykorzystanie swojego imienia i nazwiska oraz nazwy reprezentowanej przez niego szkoły w celu publikowania informacji (także w mediach) o wynikach konkursu.
3. Organizator stosuje środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną zabezpieczenia powierzonych danych osobowych. Organizator wdrożył odpowiednie środki, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku z uwzględnieniem stanu wiedzy technicznej, kosztu wdrożenia oraz charakteru, zakresu, celu i kontekstu przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia.
4. Załączniki
Regulamin konkursu (załącznik nr 1),
Karta zgłoszenia uczestników do konkursu (załącznik nr 2),
Wzory zgód na przetwarzanie danych oraz wykorzystanie wizerunku umieszczone (załącznik nr 3)
Konferencja 22.02.2024


Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Nr 2 w Katowicach zaprasza na:
TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ HALOWEJ O PUCHAR SASP!
Miejsce: Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Nr 2
ul. Mikołowska 131
40-592 Katowice
Hala sportowa
30 MAJ (wtorek) godzina 8:30 -14:00
Zapisy pod nr telefonu 693076127, lub pocztą e-mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
UWAGA!
DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ.
Serdecznie zapraszamy!
TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ HALOWEJ O PUCHAR SASP!
REGULAMIN
I. ORGANIZATORZY:
Główny organizator:
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Nr 2 w Katowicach.
II. CEL TURNIEJU:
Turniej ma za zadanie propagowanie sportu i rywalizacji sportowej wśród dzieci i młodzieży
z terenu województwa śląskiego, zawiązywanie nowych przyjaźni, wychowanie poprzez sport
oraz kształtowanie poprzez rywalizacje sportową zdrowych zasad współzawodnictwa
i wdrażanie zasady „fair play” w piłce nożnej między młodzieżą szkół ponadpodstawowych.
III. MIEJSCE I DATA TURNIEJU:
1. Miejsce:
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Nr 2
Hala Sportowa
ul. Mikołowska131
40-592 Katowice
2. Data i czas trwania: 30.05.2023 r. w godzinach od 8:30 – 14:00
IV. UCZESTNICTWO:
1. W turnieju mogą uczestniczyć uczniowie szkół podstawowych z terenu Miasta Katowice,
którzy posiadają oświadczenie (załącznik nr 1) , zgodę rodziców o braku przeciwwskazań
do udziału w rozgrywkach,
2. Każda szkoła może wystawić do turnieju 1 drużynę (zespół 10-osobowy)
3. Turniej przeznaczony jest dla uczniów z rocznika 2004 i młodszych.
V. SYSTEM ROZGRYWEK:
Rozgrywki będą odbywać się w 6-zespołowej grupie, gdzie każdy rozegra mecz z każdym lub
2 grupy 4- zespołowe (w zależności od liczby zgłoszeń).
VI. ZGŁOSZENIA I ZAPISY:
1. Drużyny należy zgłaszać do koordynatora turnieju – mgr Kamila Pągowskiego,
w nieprzekraczalnym terminie do 24.05.2023 – telefonicznie pod nr telefonu 693 076 127
lub –e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2. Każda drużyna wyznacza osobę do kontaktów z organizatorem – zwanego dalej
opiekunem drużyny.
3. Warunkiem przyjęcia zespołu do rozgrywek jest dokonanie zgłoszenia przez opiekuna
drużyny oraz złożenie formularza, który stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
4. Kompletną listę zgłoszonych zawodników (maksymalnie 10 osób) oraz oświadczenie
(załącznik nr 1), należy przedstawić na odprawie w dniu turnieju.
5. Lista zgłoszeniowa, oświadczenie dotyczące braku przeciwwskazań dostępne są
w załącznikach do niniejszego regulaminu oraz na stronie internetowej
http://zstio2.katowice.pl/
UWAGA!
Ze względu na ograniczenia czasowe, liczba drużyn jest ograniczona.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
VI. Przepisy gry (Obowiązują przepisy PZPN)
1. Drużyna składa się maksymalnie z 10 zawodników i występuje w jednolitych strojach,
oznaczonych numerami. Bramkarz stosuje strój odróżniający się kolorystycznie od
strojów drużyny.
2. Zespoły na boisku grają w składach: 4 zawodników w polu, 1 bramkarz.
3. Czas gry 20 minut – cały mecz bez przerwy.
4. Zmiany zawodników w trakcie gry prowadzone są w systemie „hokejowym” w „strefie
zmian”.
5. Kary dla zawodników:
− pierwsza żółta kartka w meczu – kara - drużyna gra w osłabieniu przez 2 minuty.
− druga żółta kartka w meczu otrzymana przez tego samego zawodnika jest
równoznaczna z okazaniem zawodnikowi czerwonej kartki i wykluczeniu jego z gry
w tym spotkaniu (zawodnik nie może zagrać już w tym meczu) a drużyna gra
w osłabieniu przez 2 minuty.
6. Piłkę do gry bramkarz wprowadza tylko ręką.
7. Rzut autowy wykonywany jest nogą i jest traktowany jako rzut pośredni
Konkurs Pierwszej Pomocy
20 lat temu w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. gen. Sylwestra Kaliskiego w Katowicach zrodził się pomysł zorganizowania konkursów z zakresu udzielania pierwszej pomocy dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych zrzeszonych w SASP.
Celem konkursów było i jest propagowanie zasad: udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, bezpieczeństwa ratowników, ratowania życia, umiejętności samodzielnego działania, umiejętności współdziałania zawodników oraz doskonalenie umiejętności w tym zakresie.
W konkursach uczestniczą szkoły z województwa śląskiego zrzeszone w Stowarzyszeniu, konkursy te i ich wysoki poziom zawsze cieszą się dużą popularnością. Od 2013 roku organizatorem tego konkursu jest Zespół Szkół Budowlano–Ceramicznych w Gliwicach i w dniu 05.04.2023r. odbyła się XV Edycja Międzyszkolnego Konkursu Pierwszej Pomocy, w której wzięły udział drużyny ze szkół z Gliwic, Mikołowa, Rybnika, Kłobucka.
Zadaniem dwuosobowej drużyny było praktyczne udzielenie pierwszej pomocy na przygotowanych wcześniej stanowiskach z typowymi urazami powstałymi podczas wypadków przy pracy.
Po zaciętej i wyrównanej rywalizacji pierwsze miejsce zajęła drużyna z ZSB-C w składzie: Marta Karolczyk i Paulina Harensa, drugie miejsce drużyna z Zespołu Szkół nr 1 z Kłobucka w składzie: Oliwia Gazda, Oliwier Spałek i trzecie miejsce drużyna z Zespołu Szkół Technicznych z Mikołowa w składzie: Mikołaj Skorupa, Karol Siewior.
Za miejsca od 1-3 uczestnicy otrzymali puchary i dyplomy, a za pozostałe miejsca pamiątkowe dyplomy.
Gratulujemy zwycięskim drużynom dużej wiedzy i umiejętności oraz ich opiekunom za profesjonalne przygotowanie młodzieży do konkursu.
Do zobaczenia za rok.
______________________________________________________________________________________________________________________________