Your International Training
FBD House, Spa Square
Mallow Co. Cork
Ireland
Tel: +353874160651
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Harmonogram mobilności wraz z programem jobshadowing
dla Stowarzyszenia Aktywnych Szkół Ponadgimnazjalnych w Gliwicach
Uczestnicy: 12 nauczycieli języka angielskiego zawodowego
Data: 3/02/2018 – 17/02/2018
1 dzień sobota 03. 02. 2018 r.
Przylot do Irlandii, transfer do Mallow Your International Training
Przywitanie przez pracowników firmy YIT
Spotkanie organizacyjne z przedstawicielami organizacji przyjmującej
Przedstawienie programu jobshadowing oraz programu kulturowego
2 dzień niedziela 04. 02. 2018 r.
Zapoznanie uczestników z organizacją irlandzkiego systemu kształcenia zawodowego oraz systemem zarządzania w irlandzkich szkołach
Omówienie mechanizmów dostosowujących kształcenie zawodowe do realiów i potrzeb rynku regionalnego, w tym szczególnie zasad i procedur wprowadzania nowych kierunków kształcenia
Wizyta w Mallow College of FurtherEducation (CIT) – miejscu, w którym będzie odbywał się jobshadowing.
Spotkanie z przedstawicielami szkoły - zapoznanie się z zakresem działalności szkoły, omówienie programów nauczania, analiza form współpracy międzynarodowej szkoły i sposobów jej wykorzystywania na rzecz poprawy jakości kształcenia zawodowego
zapoznanie z infrastrukturą szkoły w tym wyposażeniem pracowni przedmiotów zawodowych oraz stosowanymi pomocami dydaktycznymi, sprzętem, urządzeniami i oprogramowaniem specyficznym dla zawodu, sposobami ich pozyskania oraz warunkami i zasadami efektywnego ich wykorzystania
spotkanie z kadrą kierowniczą szkoły oraz przydzielenie każdemu nauczycielowi mentora – nauczyciela przedmiotów zawodowych
3 dzień poniedziałek 05.02. 2018 r.
Job shadowing – 6 godzin
Każdemu uczestnikowi (nauczycielowi) zapewniona zostanie opieka indywidualnego opiekuna (mentora) 1:1
Każdy uczestnik będzie towarzyszył w pracy pojedynczemu nauczycielowi, obserwował warsztat pracy profesjonalisty w zawodzie danej branży, wykonywał różne czynności pod jego kierunkiem z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu, zapoznawał się z obowiązującymi procedurami.
Dzięki zaangażowaniu indywidualnych mentorów uczestnik projektu będzie mógł otrzymać potrzebne wyjaśnienia. Poznanie specyfiki pracy z młodzieżą w szkole irlandzkiej
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela), zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem, wizyta z nauczycielem w laboratorium/warsztacie, w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów, zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole, obserwacja nauczania oraz używania języka angielskiego zawodowego oraz wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych)
rozmowa z nauczycielem (mentorem) i nauczycielami pokrewnych przedmiotów – możliwość zapoznania się z językiem z dziedziny branżowej, uzyskanie informacji na temat egzaminów końcowych, sprawdzenie czy istnieją działania interdyscyplinarne i czy nauczyciele je realizują
SPOTKANIE uczestników mobilności w ramach ewaluacji bieżącej
4 dzień wtorek 06. 02. 2018 r.
Job shadowing – 6 godzin
Wizyta w Narodowym Centrum Kształcenia Zawodowego w Irlandii – (FÁS Training Centres). Uczestnicy projektu zostaną oprowadzenie po ośrodku, będą mogli spotkać się z nauczycielami szkolącymi przyszłych inżynierów w różnych dziedzinach oraz kadrą zarządzającą szkoły
FAS -Jest to irlandzki organ zatrudnienia, który promuje możliwości pracy i szkolenia dla uczniów, absolwentów i profesjonalistów. Tu odbywają się wszelkie szkolenia zawodowe.
Towarzyszenie w pracy pojedynczemu nauczycielowi przedmiotów zawodowych 1:1
poznanie specyfiki pracy z młodzieżą w szkole irlandzką
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
rozmowa z nauczycielem (mentorem) i nauczycielami pokrewnych przedmiotów – możliwość zapoznania się z językiem z dziedziny branżowej,
5 dzień środa 07.02. 2018 r.
Towarzyszenie w pracy pojedynczemu nauczycielowi przedmiotów zawodowych 1:1
poznanie specyfiki pracy z młodzieżą w szkole irlandzką
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
rozmowa z nauczycielem (mentorem) i nauczycielami przedmiotów branżowych– możliwość zapoznania się z językiem z dziedziny branżowej,
6 dzień czwartek 08. 02. 2018 r.
Towarzyszenie w pracy pojedynczemu nauczycielowi przedmiotów zawodowych 1:1
poznanie specyfiki pracy z młodzieżą w szkole irlandzką
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
kurs języka angielskiego branzowego– 4 godziny
7 dzień piątek 09. 02. 2018 r.
Towarzyszenie w pracy pojedynczemu nauczycielowi przedmiotów zawodowych 1:1
poznanie specyfiki pracy z młodzieżą w szkole irlandzką
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
kurs języka angielskiego branżowego– 4 godziny
Spotkanie wszystkich uczestników w ramach ewaluacji bieżącej
8 dzień sobota 10. 02. 2018 r.
Realizacja programu kulturowego – wycieczka Cliffs of Moher lub ArdmoreCliffs
9 dzień niedziela 11. 02. 2018 r.
Czas wolny
10 dzień poniedziałek 12. 02. 2018 r.
Towarzyszenie w pracy pojedynczemu nauczycielowi przedmiotów zawodowych 1:1
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
kurs języka angielskiego branżowego – 2 godziny
11 dzień wtorek 13. 02. 2018 r.
poznanie specyfiki pracy z młodzieżą w szkole irlandzką
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
rozmowa z nauczycielem (mentorem) i nauczycielami pokrewnych przedmiotów – możliwość zapoznania się z językiem z dziedziny branżowej, uzyskanie informacji na temat egzaminów końcowych,
sprawdzenie czy istnieją działania interdyscyplinarne i czy nauczyciele je realizują
wymiana doświadczeń polskiego nauczyciela ze specjalistą ze szkoły irlandzkiej, przykłądy dobrych praktyk, nawiązanie przydatnych kontaktów które mogą przełożyć się na sukcesy w pracy
12 dzień środa 14. 02. 2018 r.
Towarzyszenie w pracy pojedynczemu nauczycielowi przedmiotów zawodowych 1:1
poznanie specyfiki pracy z młodzieżą w szkole irlandzką
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
rozmowa z nauczycielem (mentorem) i nauczycielami pokrewnych przedmiotów – możliwość zapoznania się z językiem z dziedziny branżowej,
13 dzień czwartek 15. 02. 2018 r.
Towarzyszenie w pracy pojedynczemu nauczycielowi przedmiotów zawodowych 1:1
obserwacja działań, podpatrywanie swego mentora na określonym stanowisku (podczas zajęć praktycznych realizowanych przez nauczyciela)
zapoznanie się z programem nauczania w szkole partnerskiej, poznanie metod nauczania przedmiotu, nauczanie wzajemne, wspólna praca z doświadczonym pracownikiem
wizyta z nauczycielem w laboratorium w którym prowadzone są zajęcia praktyczne dla uczniów
zapoznanie się ze sposobami oceniania uczniów w danej szkole
obserwacja nauczania i wdrażania technologii informacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów w klasach (udział w obserwacji kilku lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
kurs języka angielskiego branżowego – 2 godziny
14 dzień piątek 16. 02. 2018 r.
rozmowa z nauczycielem (mentorem) i nauczycielami przedmiotów zawodowych– możliwość zapoznania się z językiem z dziedziny branżowej, j, przykłady dobrych praktyk, nawiązanie przydatnych kontaktów, które mogą przełożyć się na późniejsze sukcesy w pracy
Spotkanie wszystkich uczestników mobilności w ramach ewaluacji, rozdanie certyfikatów
15 dzień sobota 17. 02. 2018 r.
Wylot do Polski
Program zaproponowanych przez Your International Training został zatwierdzony do realizacji prze Koordynatora.